Danske Kartoflers sociale medier
Danske Kartoflers facebookside bliver administreret af Pressebureauet Aarhus med Anya Engelbrecht som ansvarlig for den daglige drift.
Siden blev oprettet i 2017 som en del af en informations- og PR-kampagne, der skal øge danskernes forbrug af spisekartofler. Hver uge deler vi videoer, nyheder og fakta om kartofler på siden, der i dag har over 28.000 følgere.
I 2021 blev facebooksiden suppleret med en profil på Instagram, som Anya Engelbrecht også er ansvarlig for.
Udover sociale medier indbefatter vores samarbejde med Danske Kartofler også udgivelse af nyhedsbrev, løbende udvikling og opdatering af organisationens hjemmeside, produktion af stand- og informationsmateriale, deltagelse i arrangementer samt produktion og udgivelse af Magasinet Danske Kartofler.
Anya Engelbrecht producerer video til Danske Kartoflers facebookside, blandt andet med interviews med avlere. Foto: Helge Lynggaard.
Anya har flere gange holdt oplæg om sit arbejde med Danske Kartoflers facebookside, blandt andet for Lammefjordens Grøntsagslaug. Foto: Helge Lynggaard.